Za studena lisovaný bio konopný olej je mezi rostlinnými oleji díky svému složení unikátem. Vedle esenciálních mastných kyselin (EMK) obsahuje vitamíny A, B1, B2, B6, C a E (ve formě tokoferolů), fytin (používaný v lékařství při léčbě chudokrevnosti), další antioxidant chlorofyl a lecitin. Standardní západní strava obsahuje obecně nadbytek tuků, především nasycených mastných kyselin a omega-6 kyselin, což zvyšuje rizika srdečně-cévních onemocnění, autoimunitních onemocnění i rakoviny. Nahrazení potravin s vysokým obsahem nasycených mastných kyselin (nejčastěji masné a mléčné výrobky) potravinami s vyšším obsahem EMK (např. v podobě za studena lisovaných rostlinných olejů) může pomoci těmto nemocem předcházet a léčit je. Konopný olej se vzhledem ke složení považuje z tohoto hlediska za optimální.

Energetická hodnota na 100ml Nasycené tuky Poly-nenasycené tuky Z nich Omega 6 GLA kyselina Gama-linolenová Z nich Omega 3 SDA kyselina stearidonová Poměr Omega 3-6
Konopný olej Annabis 8 g 72,4 g 54,5 g 3,6 g 17,8 g 1,1g 3,0:1
Olivový olej 14,3 g 8,2 g 7,5 g 0 g 0,7 g 0 g 10,7:1
Řepkový olej 6,6 g 29,3 g 19,7 g 0 g 9,6 g 0 g 2,1:1
Slunečnicový olej 12 g 63,3 g 63,2 g 0 g 0,1 g 0 g 632,0:1
Dýňový olej 20 g 47,7 g 47,3 g 0 g 0,4 g 0 g 118,1:1
Ořechový olej 9,1 g 69,9 g 58,4 g 0 g 11,5 g 0 g 5,1:1
Lněný olej 9,4 g 66 g 12,7 g 0 g 53,3 g 0 g 0,2:1

 

Olej Srovnání
Konopný olej Konopný olej je ten nejzdravější olej. Má přirozený obsah Omega 3 (včetně Omega 3 SDA – účinnější forma Omega 3). Má jedno z nejnižších množství nasycených tuků a nejvyšší obsah Polynenasycených tuků (esenciální mastné kyseliny) mezi všemi stolními oleji. Obsahuje také Omega 6 GLA (obvykle se nachází v pupalkovém oleji). Obsahuje také ideální „zlatý“ poměr Omega 6 k Omega 3.
Olivový olej Olivový olej má o 40% více nasycených tuků než konopný olej. Olivový olej neobsahuje skoro žádné Omega 3. Ve skutečnosti má konopný olej 25x více Omega 3 než olivový olej.
Řepkový olej Řepkový olej má o 50% méně Omega 3 než konopný olej. Používá se často na smažení.
Slunečnicový olej Slunečnicový olej neobsahuje Omega 3. Protože obsahuje vysoké množství Omega 6, zvyšuje tak nedostatek Omega 3 v běžném jídelníčku.
Dýňový olej Dýňový olej obsahuje velmi málo Omega 3. Je také mnohem dražší a není tak dostupný.
Lněný olej I když lněný olej osahuje vyšší hladinu Omega 3 než konopný olej, nemá ten správný poměr Omega 6 k Omega 3. Po nějaké době by lněný olej mohl zapříčinit nedostatek Omega 6. Navíc, Omega 3 ve lněném oleji je výhradně ve formě ALA (mastné kyseliny s krátkým řetězcem). Lněné semínko neobsahuje žádné SDA – účinnější forma Omega 3, která se nachází v konopném oleji. Není příliš vhodný na běžné vaření a musí se skladovat pouze v lednici.